Villa de Leyva naar Barichara

9 februari 2019 - Barichara, Colombia

Vanmorgen om 10 uur vertrokken met een rode pick-up vanaf het hotel. Eerst op redelijke wegen met af en toe een gat in de weg. Daarna zeker drie kwartier over onverharde wegen, met regelmatig weg werkzaamheden. Ik heb daar een filmpje van gemaakt. Dat geeft een goed beeld van dat soort wegen. Ik heb er ook nog een gemaakt van het soort, gelukkig betere wegen dat we merendeels hadden.  Langs bergen en met veel bochten en langzaam klimmende vrachtwagens.  De totale reis duurde vier en een half uur. Door een afwisselend bergachtig landschap met veel landbouw. Tomaten kassen, bananenplanten enz. Het werd steeds warmer. Veel lokaal vervoer gaat hier nog per paard of muildier. In Barichara was niet duidelijk waar we moesten zijn. Dankzij een navigatie app op mijn telefoon die met gedownloade kaarten werkt, kwamen we toch op de plaats van bestemming  met een duidelijk vermoeide chauffeur. En die moet dan nog weer dezelfde weg terug. We zitten in een heel mooi verblijf met een ruime kamer, aparte prive badkamer / toilet. Een centraal zit gedeelte en ook erg leuk een klein zwembad. En dat allemaal dankzij onze onovertroffen reisleiding,  Joke. Er zit nog een Nederlands stel van Terschelling. Die hebben ons meteen een goed advies gegeven voor een uitstekend restaurant. De aflevering van 5 februari van 'Wie is de mol' is hier ook op genomen. Para todos los profesores espanoles, es definitivamente que me no gustan los canciones latinoamericanos.