Tropische eiland en great barrier reef

25 juni 2022 - Cairns, Australië

Vandaag stond er een tocht met een boot naar een eiland in het Great Barrier Reef op het programma. Vanochtend zijn we om zes uur opgestaan want we zouden om kwart voor zeven met een bus worden opgehaald. Iets over zessen kwam de ontbijt service (Anne) met het gebruikelijke ontbijt omdat het flink geregend had. Yoghurt,  serials en Sinaasappelsap. Toe we in de bus stapten bleken we de eersten te zijn die werden opgehaald. Eerst  moesten we (ook Ben) nog een formulier invullen. Of  we gezond genoeg waren om te snorkelen en wie onze contactpersoon was ingeval van nood. Na een uurtje rondrijden door Cairns zat de bus vol en konden we vertrekken naar het vertrekpunt van de boottocht. Op de boot kregen we nog een uitgebreide uitleg over wat we gedurende de dag konden gaan doen. Om tien uur waren we op het eiland. Dat was echt een tropisch eiland zoals je je dat voorstelt. Met witte stranden en dichte bossen. Op de boot waren ook al de wetsuits, de flippers en de snorkelmaskers uitgereikt. Helaas voor Ben hadden ze zijn maat niet. Omdat ik toch niet kan snorkelen heb ik hem maar op het strand gezelschap gehouden. Hij nam meteen een paar happen zand. Volgens Ben is bijna alles eetbaar. Joke heeft nog wat vanaf het strand gesnorkeld. Maar dat viel tegen. Anne en Paul hadden het beter gehad en verschillende schildpadden gezien. Om half twaalf zijn we met zijn allen met een boot met glazen bodem over het rif gevaren. Het koraalrif is hier erg mooi met een grote variatie aan koraalsoorten en mooi gekleurde vissen. Na een goede lunch heeft Joke nog deelgenomen aan een strandwandeling . Ben heeft bijna een heel witbolletje en een halve snee brood op. De rest heeft lekker rustig zitten genieten van de omgeving. Ben heeft nog een middag dutje gedaan. Om twee uur vertrok de boof weer en om ongeveer vijf uur waren we op de camping. Vlug douchen. Anne en Paul hebben nog hun laatste spullen ingepakt, want morgen vertrekken zij  naar Balie. Vanavond zijn we in Cairns gaan eten. Na enig zoeken kwamen we uit bij heel goed Indiaas restaurant.

1. Elisabeth:
    25 juni 2022
    Wat hebben jullie een veelzijdige vakantie! Geweldig om zoveel te zien en zoveel te ondernemen - voor een deel met z'n vijfen!
    Vandaag stond hier de academie op het programma. Het doet echt wat als je werk, wat je door de tijd heen hebt zien ontstaan, goed gepresenteerd in een afgebakende ruimte gepresenteerd ziet.
  2. Agnes:
    26 juni 2022
    Gert Jan Proficiat met je verjaardag en een fijne dag
  3. Marian Trum:
    26 juni 2022
    Wauw! Prachtig eiland, genieten zo met zn allen.