Tribulation Cape

24 juni 2022 - Cairns, Australië

Donderdag 23 juni

Vandaag leek het er op dat het droog zou blijven. Er stonden een paar korte wandelingen over boardwalks door het regenwoud gepland. De eerste wandeling was het nog zo goed als droog.  Bij de tweede bleek waarom ze het een regenwoud noemen. Het begon alweer te regenen. We hebben nog even onder een paar grote bladeren geschuild .maar het regende toch iets te hard. Even later was het weer min of meer droog. Ze gaat het hier de hele tijd door. Maar ondanks de regen was het een hele mooie wandeling door een bos dat een combinatie is van regenwoud en van mangrovebos. Ik denk dat Ben het minder leuk vond, want die moest dan weer in zijn draagstoel compleet met bescherming tegen de regen gehesen worden. Om er even later weer uit gehaald te worden. Maar hij ondergaat alles heel gelaten. Zo van, ze moeten weer zonodig en dan geef je ze maar hun zin. Anders kreeg je weer zo'n gedoe. De lunch en de rest van de middag hebben we in de kamp keuken doorgebracht met lezen. Daarna happy hour met kaas en wijn. En Ben eet gewoon mee. Alles gaat er even gemakkelijk in. Zo gauw hij eten ziet, wil hij ook wat hebben.  Gelukkig konden we het avondeten buiten tussen de campers eten. Alleen na de afwas begon het wéér te regenen. Het regenwoud doet zijn naam wel eer aan. Misschien wordt het morgen beter, dan gaan we weer terug richting Cairns.

Terug naar Cairns

Vanmorgen werd door Anne op onze deur geklopt met de vraag of we Ben even wilden hebben. Dat was natuurlijk geen probleem. Na het ontbijt zijn we vertrokken. Eerst nog even langs Port Douglas voor koffie en omdat het al na twaalf uur was ook maar een vroege lunch. Omdat Paul en Amne nog inkopen moesten doen en Anne nog een hepatitis injectie moest halen voor Balie zijn wij voor uit gereden naar de camping in Cairns. De plaatsen die voor ons gereserveerd waren, waren echter te klein voor onze camper. Deze stak toch zeker een halve meter uit over de weg. Dat was dus geen optie. Anders plaatsen waren ook al half bezet door andere kampeerders,  die erg veel ruimte in beslag hadden genomen. Maar naast het zwembad was nog plaats. Dus daar staan we nu. Het zwembad is hier erg gevaarlijk tenminste volgens de informatie van de camping. Gebruik van het zwembad kan ernstige gevolgen hebben. En wel dood, verdrinking, hoofd, oog en rug verwondingen. Verlamming en gebroken ledematen. Het is dus duidelijk dat de zwembaden in Australië in tegenstelling tot die in Nederland levensgevaarlijk zijn. En op deze camping hebben we eindelijk weer Wi-Fi. En kan ik de verhalen van de afgelopen dagen versturen.