Tatacoa woestijn

12 april 2017 - Villavieja, Colombia

De Tatacoa woestijn in een kleine woestijn ongeveer in het midden van Zuid colombia. De woestijn is geen echte woestijn omdat het er ongeveer 1000 mm per jaar regent. Hij is omgeven door groene gebieden. Het kan er meer dan 45 Graden heet worden.

Hij bestaat uit twee delen, een rood en een grijs deel. De erosie door het regenwater heeft een heel speciaal landschap gemaakt.  Met een bijzondere fauna en flora. Omdat de lucht er erg zuiver is, bevindt zich hier de belangrijkste sterrenwacht van Colombia. We zijn daar gisteravond naar toe geweest. We hadden gedacht, dat we door een grote telescoop konden kijken.  Maar dat viel tegen. Er stonden twee kleine sterrenkijkers, waar iedereen om de beurt een keer door mocht kijken naar de maan. Verder was er een uitleg in het spaans over de sterrenwacht en de sterren beelden.  Ook werden er nog wat sterren aangewezen.  Al zaten deze meestal verscholen achter de wolken.

Vandaag zijn we met een Tuk Tuk naar de woestijn gegaan.  Daar hebben we een wandeling gemaakt door het rode en het grijze deel.Omdat het vanaf 6 s'morgens tot 8 uur keihard had geregend waren onze schoenen binnen de kortst mogelijke tijd veranderd in grote modderklompen.

Maar het regende niet meer en er was ook geen zon. Dus het was goed te doen. En de moeite waard. In het grijze gebied is een zwembad aangelegd. Daar zijn we niet wezen zwemmen. Omdat ik toch nog niet helemaal fit ben. Daarom zij we terug gegaan naar het dorp. Waar we voor 15.000 pesos  ( ongeveer 5 euro ) hebben geluncht. Het goedkoopste tot nu toe.

1. Ans en Kees:
    13 april 2017
    Erg mooi, dat zwembad lijkt me erg uitnodigend!, gr Ans
  2. Wat een mooie foto van opa me Ben.:
    14 april 2017
    Hallo Joke en Gertjan
    Wat een prachtig gebied en geweldige foto's. Vooral de kleuren.
    Heel bijzonder dat blauwe zwembad is dit gebied, jammer dat jullie er geen gebruik van hebben kunnen maken.
    Fijne reis nog Jeanette