Tasmanië Strahan naar Tullah

16 mei 2022 - Tullah, Australië

Vandaag weer eens een rustig dagje. Eerst zijn we naar Strahan gegaan om de toegangspas voor de Tasmaanse natuurparken te kopen, inkopen te doen en te tanken. Dat laatste lukte niet omdat de diesel op was.  Daarna zijn we opzoek gegaan naar een café voor onze ochtend koffie. Dat veel niet mee. Er zijn wel veel cafés en restaurants maar die waren bijna allemaal gesloten. Het toeristen seizoen is hier duidelijk voorbij. Maar we konden er toch een vinden die open was. Omdat het ineens begon te hozen hebben we nog maar een tweede kopje genomen. De koffie is hier goed maar erg sterk. Daarna zijn we weer door de bergen naar Queenstown gereden. Daar wilden we proberen te tanken en ook lunchen. Ook hier hoosde het  met regen en zelfs hagel. Maar ook in Queenstown was bijna niets open. Het ene café dat open was, ging om twee uur sluiten. We konden nog net voor sluitingstijd twee broodjes en twee bekers met thee bestellen. De broodjes waren van Australische proporties,  dat wil zeggen groot. We hebben ze in de camper opgegeten. Vervolgens alweer door de bergen en de bossen naar Tullah. Dit is een vakantie park gelegen aan een meer. Er zijn acht plaatsen met stroom  allemaal uitkijkend op het meer. We stonden er net ocf het begon alweer te regenen.  Vanavond in het restaurant van het park gegeten. Eenvoudig maar goed. Ondanks het slechte weer en het feit dat het niet echt het goede seizoen is wordt er toch nog behoorlijk veel gekampeerd. De campings zijn best goed. Weliswaar met vrij kleine plaatsen. Soms gras als ondergrond maar  meestal met een ondergrond bestaande uit gravel of grind.  De toiletgebouwen zijn vrijwel altijd goed en schoon. Ook is er altijd een ruime keuken met barbecue,  koelkast,  kookplaat en afwasgelegenheid. En altijd een ruimte met wasmachines en wasdrogers.

1. Elfri:
    16 mei 2022
    Oh dat weer.... Ik was in de winter eens in Nieuw Zeeland. Ik had bijna spijt dat ik niet naar Groot Brittannië was gegaan😇.... Ik hoop dat het nu eens op klaart voor jullie!!!