Sydney dag twee

25 mei 2022 - Sydney, Australië

Dichtbij het hotel ligt de Chinese Friendship Garden. In 1988 aangelegd als symbool van de vriendschappelijke banden tussen de Chinese stad Guangzhou en Sydney. De geheel ommuurde tuin is niet erg groot, maar heeft op de kleine oppervlakte een groot aantal kleine chinese paviljoens. Onderling verbonden door wandelpaden en tussen liggende vijvers met Koi karpers en een waterval. Het lijkt veel op tuinen die we in Beijing hebben gezien,  alleen dan op een kleinere schaal.  Er leven ook een aantal leguanen in en rond de vijvers. Tot de bezoekers behoorde ook een groep schoolmeisjes in echt engelse school kleding , compleet met hoedjes. Het leek wel alsof de tijd op die school tientallen jaren heeft stil gestaan. Er was ons nog een topattractie beloofd namelijk het voeren van de koi karpers. Misschien voor Chinezen of Australiërs iets bijzonders. Maar wij raakten, in tegenstelling tot de koi karpers, niet opgewonden van het gooien van een handje voer in het water

Vervolgens zijn we naar de Koi dessert bar gegaan. Iets dat Anne ons had aangeraden. Opgericht door Reynold Poeromo en zijn twee broers. Reynold heeft deelgenomen aan Masterchef Australie. Ze zijn gespecialiseerd in desserts bestaande uit kleine taartjes. Je kunt kiezen uit een aantal allemaal even mooie en lekker uitziende taartjes. We hebben er willekeurig twee verschillende uitgekozen. Ze waren zo lekker van smaak dat we voor de verleiding zijn bezweken en er nog twee hebben genomen. Het was niet goedkoop maar wel zo goed van smaak dat het de prijs dubbel en dwars waard was.

Omdat we gisteren al een drukke dag hadden gehad zijn we met de tram/ lightrailverbinding  naar de haven bij het operagebouw gegaan om lekker in het zonnetje te genieten van een koel glas bier. Daar waren we hard aan toe. Vanavond hebben we bij een goed Chinees restaurant gegeten. Morgen nog een covid antigeentest doen voor de toegang tot Nieuw-Zeeland. En gaan we het volgende reis doel tegemoet.

1. Ria:
    25 mei 2022
    Zien er heel lekker uit, die taartjes 😋🤗