Sydney dag 1

24 mei 2022 - Sydney, Australië

Ons hotel ligt midden in de Chinese wijk. En alleen al tegenover ons zijn zeker 5 chinese restaurants. En dan niet de Nederlandse versie. Maar de echte Chinese versie. Vanmorgen zijn we door de binnenstad naar de haven gelopen.  Ook hier zie je weer dezelfde mengeling van oude en moderne gebouwen als in New York en Melbourne. Ook zijn er weer veel grote tot zeer grote shopping malls. De Strand Arcade is een van de oudste en stamt uit het einde van de 19e eeuw. We hebben er koffie gedronken. Daarna zijn we verder gelopen naar Circulair Quai. We wilden daar een rondwandeling uit de Lonely Planet gaan doen. Toen we net op weg waren begon het te regenen. Omdat de regen niet wilde stoppen hebben we maar besloten om een tochtje met een veerpont naar de overkant te maken om de tijd door te komen. Vanaf de veerboot heb je een mooi uitzicht op het beroemde Sydney Opera House en de de al even bekende Sydney Harbour Bridge. Deze zijn zo bekend dat ze geen verdere uitleg nodig hebben. Alleen het uitzicht was door de bewolking en de regen niet zoals iedereen dat kent met strak blauwe luchten. Toen we terug waren regende het nog steeds.  Maar er zaten al wel stukken blauw in de lucht. En het zag er dus naar uit dat het beter zou worden. Dus hebben we eerst geluncht met pancakes. Buiten op het terras zagen we een paar mooie bontgekleurde papagaaien. Het regende nog steeds en we zaten binnen rustig te wachten tot het droog zou worden. In het restaurant vonden ze dat we lang genoeg hadden zitten wachten. Want op eens kregen we de rekening. Gelukkig was het toen al zo goed als droog. Omdat nu eindelijk de zon scheen zijn we toch nog maar een stuk van de wandeling gaan lopen. Het uitzicht op het operagebouw en de brug was nu ook veel beter.  Wat een zonnetje en een aangename temperatuur niet allemaal kan doen. Omdat we niet het hele stuk naar het hotel terug wilden lopen  hebben we eerst geprobeerd om met de veerboot terug te gaan naar het beginpunt van de wandeling en daar de lightrailverbinding te nemen . Maar Joke's betaalapp werkte niet. Hopelijk  zou hij het wel doen bij de lightrail. Toen deze aankwam bleek dat we buiten moesten inchecken. Dat ging nog net. De app deed het nog steeds niet. Maar we zaten al wel in de tram/trein. Dus eigenlijk hebben we illegaal meegereden.

Vanavond zijn we bij een klein japans restaurantje Ramen gaan eten. Het bevond zich binnen in een shopping mall. We hadden maar willekeurig een keuze gemaakt uit het grote aantal soorten. Daarna moesten we nog kiezen, welke soort bouillon we wilden , welk soort noedels en wat we nog nog voor bijgerechten we wilden. En dat terwijl er achter je mensen staan te wachten. We hebben maar snel wat genomen. Je weet toch niet wat het precies is en het zag er allemaal goed uit. Om de hoek waren ze al bezig met alles in een kom te doen. En alles ging in een snel geroutineerd tempo. Tegenover het restaurantje waren een aantal tafels waar kon je gaan zitten. We eten het thuis ook regelmatig , maar wilden nu wel  eens echte Japanse Ramen eten. Het zijn hele kleine afhaal restaurantjes waar je deze soort van stevige soep kan afhalen en dan aan een lange tafel met andere gasten kan opeten. Het smaakte goed. Joke had de Black Garlic en ik de Red Spicy. En hij was pittig maar niet te.