Rustig dagje

8 februari 2019 - Villa De Leyva, Colombia

Vandaag niet veel gedaan,  een beetje gewandeld door het stadje. Een klooster bezocht dat, niet te bezoeken was. Koffie gedronken,  geluncht. De kerk  bezocht. Maakte niet veel indruk. Een altaar met veel goud en heiligen beelde.n Dat maakt op mij als heiden niet veel indruk. Geluncht met lekkere empenadas. Nog een tijdje met een Amerikaan zitten praten over Colombia.  Hij kwam zelf uit Michigan en is getrouwd met een Colombiaanse. Vervolgens naar het hotel terug gegaan en heeft Joke via de receptie een taxi geregeld als vervoer morgen naar Barichara. De bus is geen optie, die doet er ruim 7 uur over en dan moet je nog drie keer overstappen. Een taxi kost ongeveer 107 euro. Maar omgerekend naar een vier uur durende rit van hotel tot hotel nog niet echt duur. En veel comfortabeler. Eind van de middag begon het te regenen. Gelukkig had Joke geserveerd voor een tafel binnen in een heel klein restaurantje. Binnen vier tafels.  Voordat de taxi kwam heb ik nog even geprobeerd de meisjes bij de receptie het woord paraplu te leren uitspreken. Dat kwam er niet echt goed uit. Wel hebben we het nog uitgebreid gehad over het Nederlandse weer. Die kou en soms hele dagen regen leek ze maar niets.

Al die taxiritten leveren wel een idee op voor 30 km zones in Nederland. Gewoon bestraten met grote ongelijke keien. En niemand rijdt harder, of kan zelfs maar harder rijden dan stapvoets.

1. Marian Trum:
    9 februari 2019
    Leuk om jullie mooie reis weer te kunnen volgen!