Rapa nui dag twee

7 februari 2017 - Hanga Roa, Chili

Vanmorgen kwam om 10 uur 's morgens de man van de autoverhuur. Joke is met hem meegegaan om de huur te regelen. Ik heb nog een paar reserveringen geannuleerd.
Toen Joke terug was zijn we eerst water en bananen gaan kopen. En natuurlijk koffie drinken. Dit keer zonder taart. We eten overigens zelden taart. De meeste zijn te zoet. En de koekjes zijn altijd erg droog. Terug bij de huurauto zagen we dat de rechter achter bumper los zat en ook een grote kras had. Wij terug naar het verhuur bedrijf. De schade viel natuurlijk niet onder de verzekering. De schade was ongeveer 160 euro. Dat was in Nederland wel meer geweest.
's Middags dan toch vertrokken naar de bezienswaardigheden. Of te wel de beroemde beelden. Eerst zijn we naar Ahu Akivi gegaan de enige beelden groep met de gezichten gericht naar de oceaan. De overigen staan allemaal met de rugkant naar de oceaan. Daarna over het midden van het eiland naar Ana Kena. Hier is het enige zandstrand van het hele eiland. Dit is ook de plaats waar de eerste bewoners rond 1200 na Christus aan land zijn gekomen. Het was al halverwege de middag dus zijn we gaan zwemmen in de oceaan. En waar kun je dat beter doen dan op het enige strand ter wereld met Moai 's op de achtergrond. Daarna zijn we via de zuidkust teruggereden naar Hanga Roa. Onderweg kwamen we veel kuddes wilde of half wilde paarden tegen. Die zie je hier erg veel. En ze gaan hun eigen gang en steken de weg over wanneer het hun uitkomt. Onderweg nog twee paashazen gezien. Die zijn hier heel zeldzaam. Verder moeten de foto's het verhaal doen.

1. José:
    9 februari 2017
    Prachtige beelden .mooi mee genieten .
    En voor niks ha ha
    Grote groet josé