Queensland

24 juni 2022 - Cairns, Australië

Maandag 20 juni hebben we de hele dag doorgebracht met wachten op een vliegveld of in een vliegtuig. De eerste vlucht vertrok om 9 uur vanaf Alice Springs. Twee uur later, om elf uur waren we in Adelaide. Oorspronkelijk zouden we om kwart over drie vertrekken naar Cairns en daar om kwart voor zeven aankomen. Een dag eerder kregen we ineens een bericht dat de vlucht drie uur vertraging had. Dat zou dus drie uur langer wachten worden op het vliegveld. In plaats van vier uur zeven uur. In Adelaide zijn we direct naar de service balie van Jetstar gegaan met de vraag of we alvast onze bagage konden inchecken. Dat kon echter pas na 12 uur. Dus maar opzoek naar een bank of stoelen om op te wachten en wat te lezen. Ineens kwam er een man van Jetstar achter ons aan met de mededeling,  dat ze het vervelend vonden dat we zolang moesten wachten. We kregen van hem vouchers voor 40 Australische dollars om ergens op de luchthaven te besteden en de raad om iets verderop in de lobby van een hotel te wachten. Daar hadden ze veel betere stoelen. Er zaten nog meer mensen te wachten. Tegen twee uur zijn we gaan inchecken en  door de security gegaan om ergens te gaan lunchen.  Toen we daarna naar de Gate gingen bleek dat het vliegtuig nog eens drie kwartier vertraging had. Dat zou dus een late aankomst in Cairns worden. En dat klopte we waren pas om half twaalf in het hotel. In tegenstelling tot andere keren waren onze tassen een van de eerste op de lopende band. Zodat we daar niet lang op hoefden te wachten.  We zijn ook wel eens een van de laatsten geweest.

Cairns dinsdag 21 juni

's Morgens om 8 uur kregen we al een bericht van Anne met de vraag of we al wakker waren. Dat waren we nog maar net. We hadden om half elf afgesproken in een café om ons weerzien na twee maanden te vieren. Dat hebben we niet gehaald. We moesten nog douchen,  ontbijten en de camper ophalen. Om elf uur zagen we elkaar eindelijk weer. Ben keek even vreemd. Zo van wie zijn dat nu weer. Maar was alweer snel aan ons gewend. We hebben er toen maar meteen geluncht,  omdat ons ontbijt had bestaan uit een paar droge crackers met water. En we hebben ook nog onze wederzijdse ervaringen van de afgelopen twee maanden uitgewisseld. En natuurlijk uitgebreid met Ben geknuffeld. Daarna zijn we achter elkaar aan gereden naar de camping in Port Douglas. Onderweg nog twee keer gestopt bij een mooi uitzichtpunt. Omdat het nog vrij vroeg was zijn we eerst nog Port Douglas ingelopen om wat te drinken.  Daarna gezellig tussende twee campers  gegeten. Om tien uur lag de hele familie uitgeput in bed. Onze afdeling planning heeft in overleg de planning van het verbijf in Queensland , uitbesteed aan Paul.

Daintree rainforest woensdag 22 juni

Vandaag zijn we opweg gegaan naar het Daintree rainforest. Het oudste regenwoud van de wereld. Het is ongeveer 165 miljoen jaar oud. We zijn nog gestopt voor een wandeling in de Mossmann Gorge,  een kloof. Maar daar bleek dat we dan eerst nog een half uur met een pendelbus naar het startpunt van de wandeling zouden moeten gaan en dan wandelen en dan weer een half uur terug. En om dan  nog te lunchen en om half drie bij de krodillen boottocht te zijn dat was een beetje te veel. Daarom hebben we besloten eerst ergens te gaan lunchen. We hadden een mooi plekje met uitzicht op een weiland met koeien. De boottocht was leuk. We hebben twee vrouwtjes zee krokodillen gezien. Verschillende jonkies en een paar boomslangen. Zee krokodillen zijn de grootste soort krokodillen en de gevaarlijkste.  De mannetjes kunnen vijf tot zes meter lang worden.
Onze camping ligt in het regenwoud. En dat is te merken. We zaten net met zijn allen buiten toen het begon te regenen. Af en toe is het wat minder. Maar het blijft gestaag doorgaan. Gelukkig koelt het niet af. Maar de lucht is wel heel vochtig en klam. We hebben met zijn vijfen binnen in onze camper gegeten.