Punakaiki

6 juni 2022 - Punakaiki, Nieuw-Zeeland

Na een dag van regen, gisteren hadden we vandaag als compensatie een heerlijke dag met zon en een aangename temperatuur. Geen truien, vesten of jassen vandaag. Punakaiki heeft eigenlijk maar één echte bezienswaardigheid. Namelijk de Pancake Rocks. Dit zijn rotsformaties bestaande uit dunne laagjes en uit pilaren die zijn uitgesleten door de zee. Het lijken net stapels pannenkoeken.  Maar dan wel de dikke vorm. Punakaiki bestaat slechts uit een tiental vakantiewoningen en een paar motels. Het ligt aan de kust onderaan een hoge rotswand. We zijn lopend naar de Pancake Rotsen gegaan. Het was er heerlijk rustig.  Dat schijnt in het hoogseizoen wel anders te zijn. Je loopt over goed onderhouden geasfalteerde wandelpaden langs de uitzichtpunten. Op de terugweg zagen we nog een Weka. Dit is een vrij grote loopvogel, die alleen maar op Nieuw-Zeeland voortkomt. We hadden er al eerder een langs de kant van de weg gezien. Voor de lunch zijn we naar het Pancake Rock restaurant gegaan tegenover het Pancakes Rocks Park. Door hebben we, natuurlijk pancakes gegeten. Omdat het zo'n prachtige dag was hebben we nog een eind langs het strand gewandeld.  Het was een heerlijke rustige dag. Morgen weer een lange reisdag.