Playa Bonita

10 maart 2019 - Campeche, Mexico

Vandaag een heerlijk dagje strand op een mooi tropisch strand. Een half uur met een taxi. De entree was 10 cent per persoon. De afdakjes, Parapas, zijn gratis. Voor de huur van stoelen en en tafel waren we 30 pesos,  is anderhalve euro kwijt. De huur van een hangmat was veel duurder. Wel drie en een halve euro per hangmat. Maar voor dat geld worden ze wel  opgehangen. We zitten midden tussen de Mexicanen. Geen Europeaan of Amerikaan te zien. Niemand ligt in de zon. Iedereen zit onder een afdakje te zitten,  te drinken en te eten. Het is met ongeveer 34 graden en een tropische zon, buiten de schaduw ook niet lang uit te houden. De meeste Mexicanen gaan met de kleren aan de zee in. Het lijkt wel of ze geen zwemkleding hebben. Regelmatig komt iemand vragen of we iets te drinken of te eten willen hebben. Omdat alle parapas bezet waren, zijn we bij een ander, jong stel, wel met hun goedvinden geplaatst. We hebben ze weing gezien. Ze waren meestal innig omarmd in de zee. Duidelijk verliefd. Zelf hebben we heerlijk in onze hangmat liggen lezen.

1. Wat een mooie foto van opa me Ben.:
    11 maart 2019
    Wat is het toch een kleurrijk land, die paarse pijen van de nonnen en de priesters prachtig.
    Fijne reis nog.