Ping Yao tweede dag

18 oktober 2009 - Pingyao, China

Ping Yao 18 oktober

Vandaag hebben we het heel rustig aangedaan, lekker uitgeslapen en 's middags naar een 20 km buiten de stad gelegen groot wooncomplex met ongeveer 313 kamers geweest. Het huis van de familie Qiao.

Daar hebben we gegeten in een restaurant waar we de enige gasten waren. De familie, van wie het restaurant waarschijnlijk was, zat nog te eten toen we binnen kwamen. Het was te merken aan de reactie dat ze nog niet veel westerse gasten hadden gehad.   Het bijhouden van dit verslag ging de laatste tijd wat moeilijk omdat de computer in het guesthouse geen verbinding kon leggen met de website. En ook de op iedere hoek beloofde internet cafés bleken moeilijk te vinden. Je ziet hier nog veel van het echte China dan in Beijing. Hier zie je nog boeren hun waren verkopen, en soms zelfs nog mensen die manden aan een draagstok dragen. Ook hebben de kleinere kinderen een broek aan met een spleet tussen de benen, zodat ze makkelijk hun behoefte kunnen doen. De openbare toiletten, die je overal ziet zijn veel schoner dan in de boeken en de verhalen.