Laatste dag Kangaroo island

30 april 2022 - Adelaide, Australië

De laatste dag op Kangaroo Island hebben we Seal Bay bezocht. Dit is een van de stranden langs de kust van zuid Australië waar de Australische zeeleeuwen komen uit rusten van hun driedaagse voedsel tochten. Deze soort komt alleen hier voor en wordt ernstig bedreigd. Seal bay is een van gebieden waar ze beschermd worden en ook hun voortplanting in de gaten wordt gehouden. Uit onderzoeken blijkt dat de populatie hard achteruit gaat. Naar het strand loopt een mooi houten wandelpad. Dat bij het strand een goed uitzicht bied op de rustende zeeleeuwen. Daarna hebben we onderweg nog ergens geluncht en een glas wijn gedronken bij een winery. Om half vijf zijn we met de veerboot weer naar Adelaide gegaan, waar we om zeven uur aankwamen. Daar stond de eerste koper van de overbodige spullen van Anne en Paul al te wachten. We waren nog van plan om alvast inkopen te doen voor onze reis met de camper en voor het avondeten . Maar daar hadden we geen zin meer in. Jan kwam nog langs om mee te eten en natuurlijk voor de borrel. We hadden in de winery een lekkere fles wijn gekocht en die ging er goed in. Omdat we niets voor het avondeten hadden gekocht heeft Anne pizza's besteld.

1. Lex en José:
    30 april 2022
    Hallo Joke en Gertjan,
    Ook mooi het vrije leven en avontuur met de camper.
    Fijne tijd gewenst!
    Ook wij gaan kamperen, beloofd droog te blijven hier, maar langzaam veel te droog.
    Jullie vijver bijna een moerasje ha ha.
    Veel groeten van ons
    Lex José