Kennismaking met Adelaide

21 april 2022 - Adelaide, Australië

De eerste paar dagen hebben we het rustig aan gedaan. Wat knuffelen met Ben en Adelaide verkennen.  Dinsdag hebben we met Anne en Ben langs de zee gelopen, ergens koffie gedronken en samen in een restaurant geluncht. Woensdag had Anne Pilatus en hebben wij op Ben gepast, 's middags zijn we naar een grote Mall geweest om inkopen te doen voor het avondeten. Heel goede vrienden van Anne en Paul zouden komen eten. Leuk want dan konden we eindelijk eens kennismaken met mensen die we alleen maar kenden van de foto's.  Van een vriend zouden de ouders ook meekomen.  Helaas had zijn vader positief getest en leek het ze beter om dan maar niet te komen.

We hadden ook nog iets te vieren want Paul had te horen gekregen dat hij is aangenomen als fellow in de Maartenskliniek in Nijmegen,  voor één jaar. En per één juli. Omdat Anne haar baan waarschijnlijk weer bij Boomerang wil opnemen zijn ze van plan om in den Bosch een gemeubileerde woning te zoeken voor die periode.  Het was een heel gezellig etentje en ook was het leuk om de vrienden van Anne en Paul, Jan en Nina, te ontmoeten.

Vandaag hebben we eerst Ben naar de opvang gebracht en zijn we daarna met zijn tweeën met de locale trein naar het centrum van Adelaide gegaan. Adelaide is een grote stad, met in de buitenwijken laagbouw.  Het centrum is geheel omringd door parken. En bestaat uit een mengeling van oude 19e eeuwse gebouwen en hoogbouw. Hier heb je  in tegenstelling tot Manhattan wel winkelstraten naast  een groot aantal overdekte shopping malls. In een van deze shopping malls hebben we sushi gegeten.  Er was een lopende band met de verschillende sushi waaruit je dan een keuze kon maken.  Daarna zijn we nog naar een 19e eeuwse overdekte winkel galerij en naar de botanische tuin gegaan.

1. Lidy:
    21 april 2022
    Na een zeer lange vliegreis eindelijk bij jullie dochter kleinkind en een heerlijk weerzien wat een prachtig tijd geniet met volle teugen Heel leuk om jullie reisverslag te lezen. Groet Lidy