De kapper

15 februari 2017 - Viña del Mar, Chili

Gisteren aangekomen in Vina del Mar. Dit is een echte badplaats en in tegenstelling tot wat we dachten,  een relatief kleine badplaats,  de derde stad van Chili met meer dan 350.000 inwoners. We zitten in een leuk klein hostel dat gerund word door een jong stel en pas een maand open is. Alles is nieuw en ze doen hun uiterste best om het ons naar de zin te maken. Het ligt midden in het centrum aan een voetgangers gebied.

Joke's haar begon te lang te worden naar haar zin.  Dus begon het grote avontuur.  Hebben ze hier  wel een goede kapper?  Gisteravond  na afloop van het diner hadden we er al een gezien,  die er goed uit zag. Dus vanmorgen op zoek.  Onderweg kwamen we een andere kapperszaak tegen  die er ook goed uit zag. Eerst bij de naast gelegen pizzeria naar binnen voor de vertaling van de wensen van Joke want de kapster sprak geen engels.  Zou dat wel goed gaan? Eerst werden de haren gewassen worden  door een jongen wiens enige taak was om de haren te wassen en tijdens de knipbeurt de haren op te vegen.  Meteen al leek het een goede keuze.  Er werd serieus en vakkundig geknipt.  En het resultaat was uitstekend.

's Middags nog de freewalking tour gedaan.  En met een heel kleine engelstalige groep. Een gids, een gids in opleiding en drie deelnemers.  Ook deze tour bleek tegen de verwachting in de moeite waard. Je komt zo in gebieden waar je zelf niet zo snel naar toe gaat. En we weten nu ook waarom we het spaans van de Chilenen soms nauwelijks kunnen verstaan. Ze spreken sneller en maken veel woorden ook maar half af. En dan hebben ze ook nog veel eigen woorden.  Het is net alsof je als buitenlander standaard nederlands hebt geleerd.  En dan een vlaming hoort praten.  En dan ook nog met onze toch beperkte kennis van het spaans.

Voor morgen hebben we een kookcursus chileens koken geboekt.

1. Mariette:
    16 februari 2017
    Joke Gertjan, wat geweldig al die verslagen. Je zou er een reisboeken van kunnen maken.Fijn dat jullie zo genieten.En wat een indrukken doen jullie op.
    Hier alles zijn gangetje. Eind maart vertrekken wij naar Roemenië om onze Frans te bezoeken en hem daar aan het werk te zien.
    Veel groeten, Mariette
  2. José:
    Prachtig geknipt!
    En mooie ervaringen, en nog veel meer.
    Heel veel groeten♡♡♡♡
    Lex en José
  3. Agnes:
    16 februari 2017
    Weer 10 jaar jonger, mooi geknipt.
    We reizen een beetje met jullie mee door de mooie verslagen.
    Veel plezier en lieve groetjes Jos en Agnes
  4. Wat een mooie foto van opa me Ben.:
    Mooi kapsel Joke.
    Kijk reglematig naar jullie ervaringen geweldig hoor, wat een reis.
    Veel plezier nog,
    Groetjes Jeanette
  5. Thea Rodenbach:
    Joke en Gert jan .
    Wat een mooi reisverslag jullie beschrijven alles zo duidelijk en ook de foto's zijn mooie om te zien.Soms lijkt het net of je met jullie mee op reis bent.
    Je haar zit goed Joke.
    Ik blijf jullie volgen .
    Groetjes Thea
  6. Ans en Kees:
    16 februari 2017
    Hoi Joke en Gertjan we zijn weer terug van Ortisei .
    We sluiten ons helemaal aan bij bovenstaande reakties erg mooie reis met prachtige foto's. Groetjes