inleiding

28 januari 2019 - Waalre, Nederland

Beste familie, vrienden en andere belangstellenden.

Zoals de meeste van jullie al weten begint 3 februari het tweede seizoen van “Grijs op Reis”. Het tweede seizoen begint waar het vorige eindigde namelijk in Colombia. Niet helemaal op de zelfde plaats, maar wel in Colombia.

De reis is deze keer iets gedetailleerder vooraf uitgezocht dan de vorige reis. Er is al een voorlopige keuze gemaakt van hotels. Joke is hier al een tijdje mee bezig. Dit bespaart veel gezoek tijdens de reis en vechten om de tablet. Ook de te bezoeken plaatsen zijn al globaal bepaald. In Colombia zijn alle hotels en alle binnenlandse vluchten al geboekt. We beginnen in Bogota, gaan dan met openbaar vervoer naar Villa de Leyva en naar Barrichara. Daarna vliegen we via Bogota naar Armenia en met de taxi naar Salento. Daar logeren we in hetzelfde hotel waar we de vorige reis hebben beëindigd. Daarna vliegen we via Armenie en weer Bogota naar Medellin en vandaar naar Cartagena aan de Caribische zee. Vervolgens vervolgen wij onze reis naar Cancun in Mexico. Ook nu weer via Bogota. Op het schiereiland Yucatan maken wij een rondje door Zuid Mexico, Guatemala en Belize. De reis sluiten we af in Cuba. We hebben ruim de tijd om het rustig aan te doen. De afstanden zijn deze keer ook niet zo groot.

Op de bijgevoegde kaartjes zijn de globale reisroutes weergegeven. We willen eind maart, begin april in Belize zijn, omdat daar dan de walvishaai aanwezig is.

Ik hoop dat ik met de verslagen kan voldoen aan de hoge verwachtingen. Wanneer we vertelden dat we weer op reis gingen, vroeg iedereen : “Je maakt toch wel weer verslagen, want we vonden het erg leuk om ze te lezen”. Ik wist vooraf niet dat iedereen het zo leuk zou vinden om ze te lezen. Ik had het vorige keer gedaan omdat ik het zelf leuk vond en gewoon om te vertellen wat we allemaal zouden zien en meemaken. Ik heb het in 2009 ook gedaan voor onze reis naar China, Tibet en Nepal. Dit verslag staat nu op de zelfde website. Achteraf heb ik spijt dat ik geen verslag heb gemaakt van onze reis naar Zuid-Afrika. Daar hebben we ook genoeg gezien en meegemaakt met een bont gezelschap aan reisgenoten.

Wij hebben er weer veel zin in en hopelijk zie we weer veel en doen we weer veel “positieve” ervaringen op.

Gert Jan en Joke

1. Marian Trum:
    28 januari 2019
    Heel erg veel plezier! Ik ga jullie reis zeker volgen.
  2. Ger:
    28 januari 2019
    He buurtjes, veel plezier met het vervolg van jullie reis. We kijken ook af en toe wel over de tuinafscheiding of we geen gekke dingen zien.
  3. Netty van der Voort:
    28 januari 2019
    Hoi Gert Jan en Joke, wij wensen jullie een hele mooie en inspirerende reis toe. Heel leuk om jullie weer te kunnen volgen.