Honolulu naar Adelaide

19 april 2022 - Adelaide, Australië

Gisteren was een heel lange reisdag, niet zozeer de vliegtijd maar de combinatie van inchecken, vliegen, wachten,  weer inchecken,  weer vliegen en dan nog de aankomst in Adelaide. Wat toch een emotioneel weerzien was. En natuurlijk de kennismaking met Ben.

De vluchten verliepen vlot. Met nog een paar kleine eigenaardigheden . De vliegmaatschappij waar we mee vlogen is de lowbudget tak van Quantas. We hadden voor af een maaltijd geboekt. We dachten dat die wel zou worden gebracht maar dat gebeurde dus  niet. Toen we ernaar vroegen bleek dat we een tegoedbon hadden gekocht van 15 dollar per persoon , waarmee we iets uit het menu konden kiezen.  Alleen waren een heleboel dingen uitverkocht.  De vlucht zelf viel reuze mee. En we waren op tijd in Melbourne. Nu nog door de strenge Australische douane.  Gelukkig ging dat heel soepel met vriendelijke en behulpzame douane mensen. Hier vroegen ze wel naar onze vaccinaties en de covidtest. Zodat ik niet voor niets al die papieren had afgedrukt.  Ook werden hier de tassen niet gecontroleerd op  verboden waar. De vlucht naar Adelaide was een locale vlucht. Dus inchecken zou geen problemen moet opleveren.  Maar we waren niet voorbereid op het bagage afhandelings systeem van Jetstar. Het uitprinten van de boardingkaarten en de bagage labels, via een computer terminal verliep heel snel. Alleen toen begon de ellende.  De tassen moesten nog een keer ingecheckt worden en zelf op een lopende band gezet worden. Op een groot scherm werden de vluchten vermeld. Waarvan de bagage kon worden ingecheckt.  Alleen de praktijk was weerbarstiger. Het schoot niet op. Af en toe werden er een paar vluchten omgeroepen die zich konden melden.  Maar er zat geen schot in.  Bij het inchecken gingen regelmatig rode lampjes branden of de bagage kwam terug. Of de band stond stil. Het systeem werkte duidelijk niet. En ook geen medeling wat het probleem was. Na een ruim een uur wachten en wachten bleek dat er niet genoeg bagage containers waren. Wat een slechte organisatie. Opeens kwam het bericht dat iedereen de bagage kon inchecken. Wel werdt iedereen door een medewerker werd geholpen, om de verloren tijd in te halen. Omdat we dorst hadden hebben we nog vlug een biertje gedronken.  Van de ruim vier uur durende wachttijd was binna alles opgegaan aan wachttijd bij het inchecken van de bagage.Bij de gate bleek ook nog dat het vliegtuig net pas was geland. Dus we hadden toch niet eerder kunnen vertrekken. Met ruim een uur vertraging konden we eindelijk onze kleinzoon en natuurlijk ook Anne en Paul in de armen sluiten. Het weerzien was emotioneel.

Vandaag rustig aangedaan en de omgeving van het huis van Anne en Paul verkent.  Ben geknuffeld en lekker uitgerust.

1. Elfri:
    19 april 2022
    Oh wat heerlijk🥰!!! Wat een lekker baasje 😍 knuffel lekker verder!!!
  2. Ria:
    19 april 2022
    Wat fijn om elkaar weer te zien en jullie kleinzoon te knuffelen. Ben is echt een poepie 🥰🥰
  3. Elisabeth:
    20 april 2022
    Wat fijn, eindelijk Ben in levende lijve. Hij lijkt me een heel content mannetje! Wij zitten in de 3e week van de paasvakantie. Maandag weer naar Neerpelt. Geniet lekker verder samen!
  4. Yvonne:
    20 april 2022
    Wat leuk!!! Mooi knulletje!
    Veel plezier en knuffeltijd voor jullie samen.
  5. Ans en Kees:
    21 april 2022
    Heerlijk die foto’s van jullie samen met Ben.
    Geniet van je Familie,!