Golfkarretje

14 april 2019 - San Pedro, Belize

Vandaag zijn we met ons nieuwe vervoermiddel, een golfkarretje waar iedereen hier mee rijdt,  naar Secret Beach gegaan. Een mooi strand aan de andere kant van de lagune. Het was een rit van ongeveer een uur. Eerst door San Pedro heen, met om de paar honderd meter een hoge verkeersdrempel, vervolgens langs diverse resorts. Dan een heel stuk over een onverharde weg door de mangrovebossen, afgewisseld met lagunes. Op het strand bevinden zich drie strand restaurants/ bars. We hadden geluk.  Er waren nog net twee ligbedden vrij in de schaduw van een palmboom. Het water is niet diep en erg helder. In de zee bevinden zich tafels met banken onder een parasol. Ook hier zijn het bijna allemaal Amerikanen. Op veel plaatsen zijn de mangrovebossen gekapt om plaats te maken voor nieuwe resorts. Erg jammer want het hele eiland is er al bijna mee volgebouwd. En in San Pedro is het nu al veel te druk met al die golfkarretjes. Om een beeld te krijgen van de stad heb ik een filmpje gemaakt van ons ritje door de stad.