Freycinete National Park

21 mei 2022 - Port Arthur, Tasmanië, Australië

Gistermorgen lekker uitgeslapen. We zijn al een tijdje over het tijdsverschil heen. Meestal gaan we om elf uur slapen en de laatste paar dagen slapen we uit tot ongeveer negen uur. Na het ontbijt zijn we nog even St. Helens in gegaan om koffie te drinken en de laatste boodschappen te doen. We zaten net aan de koffie of we moesten van het terras af, want er was een firedrill. Waar we dan naar toe moesten?  Nou daar ergens en daar stonden we dan met ons koffie bekertje in de hand. Gelukkig konden we na een minuutje alweer gaan zitten want er was geen firedriil. St Helens is een klein plaatsje met toch nog veel winkels en zelfs twee benzinestations. En zoals overal is de hoofdstraat drie keer zo breed als de rest van de wegen. Iedereen parkeert er dan ook gewoon langs de straat. En soms ook op plaatsen, waarvan je denkt is dit nou handig. Gelukkig is het nergens druk en kun je gewoon om de geparkeerde auto's heen.  Ook vandaag is het prachtig weer met volop zon. En als de zon hier schijnt wordt het meteen warm of zelfs heet in de zon.  We waren eerst van plan om in Bicheno te kamperen. Maar omdat de campings er in de reviews niet best uitkwamen zijn we door gereden naar het Freycinete National Park. Daar staan we midden in de natuur op een mooie plaats dichtbij de baai. Omdat we er al vrij snel waren hebben we nog een mooie wandeling gemaakt met mooie uitzichten op de baai en de omringende bergen. En zelfs nog even een glaasje wijn gedronken op het strand. Het moet niet gekker worden. De camping is erg goedkoop. Ongeveer 11 euro per nacht voor een plaats met stroom.  Er zijn echter wel een paar minpuntjes. Er zijn alleen koude douches en er is ook geen afwas plaats en helaas geen WiFi . Dat wordt dus waarschijnlijk niet douchen morgenvroeg.

Vandaag was een lange reis van ongeveer 250 km. Met koffie drinken en lunchen erbij duurde het tot ongeveer drie uur voor we om onze camping in de buurt van Port Arthur aankwamen. We staan op een mooie plek dichtbij een prachtig strand. Er is WiFi maar we hebben geen verbinding op onze plaats. Ik verstuur het verhaal dan ook vanuit de kamp keuken.