Ellery creek en Alice Springs

19 juni 2022 - Alice Springs, Australië

Gisteren hebben we opweg naar Alice Springs nog  Ellery Creek bezocht. Onderaan een doorbraak in de rotswand ligt een mooi meertje. We hadden er nog een korte wandeling willen maken. Maar de enige die we konden vinden liep door een nogal saai landschap zodat we na een eindje zijn omgekeerd. In Alice Springs hebben we afscheid genomen van onze camper.

Alice Springs is een klein plaatsje in het midden van Australië. Het is in 1860 ontstaan als een tussenstation voor de telegraaf lijn tussen Adelaide en Darwin. Het heeft niets bijzonders. Wel zie je hier in verhouding veel aboriginals. Het staat momenteel bekend als een uitgangspunt voor de reizen naar Uluru, Kings Canyon en de West MacDonnel Ranges. Het ligt aan een rivier, de Todd, die het grootste deel van het jaar droog staat. Wel is er een voetgangers brug naast de weg die gewoon door de rivier bedding loopt. Voor het geval dat er toch water door de rivier stroomt.

Op de Todd wordt ieder voorjaar de Henley-on-Todd Regatta gehouden. Omdat de rivier dan normaliter droog staat leggen de deelnemers het parcours rennend af met hun boten zonder bodem. In 1993 moest de race worden afgelast omdat er water in de Todd stond.

Ons verblijf het Alice Lodge Backpackers is wel heel eenvoudig. Onze kamer heeft een bed,  een kast, een bureau en een koelkast. Verder niets. Zelfs geen wastafel  Het toilet en de douche zijn in een afzonderlijk gebouw. En dat voor de prijs van bijna 80 euro per nacht. Het was nog het enige dat nog vrij was, omdat we vrij laat hebben geboekt.  Het wordt voornamelijk gebruikt door mensen, die hier tijdelijk werken.

1. Elfri:
    19 juni 2022
    En hoe staat het met de kakkerlakken?!
  2. Gert jan en Joke:
    Zo vies is het niet.
  3. Elfri:
    19 juni 2022
    Gelukkig! Dan is er veel verbeterd in de tussentijd!!!
  4. Riet Stegehuis:
    Hallo jullie twee,
    Fijn dat er met zo'n, regelmaat een reis verslag de oceaan overkomt.
    ik geniet ervan.
    hoe bevalt het leven zonder camper?
    Langzaam zal de lijst met reisdoelen van Australië en Nieuw Zeeland afgewerkt zijn.
    fijn dat alles goed verloopt en jullie er zonder problemen van genieten.
    binnenkort is de hele familie weer in Nederland?
    een fijne tijd nog.
    lieve groet Riet