De eerste dag in Fez

7 februari 2018 - Fez, Marokko

Deze keer geen 4 maanden op reis maar slechts een weekje Marokko. We wilden een weekje zon en lekker warm weer. Rustig aan een paar steden bekijken en op terrasjes in de zon zitten. Vlak voordat we gingen bleek echter dat het maar tussen de tien en dertien graden zou zijn in plaats van de verwachting van circa 18 graden. Maar zolang de zon maar schijnt want we kunnen ook met de jas aan nog in de zon zitten en genieten.

We hadden vooraf al de hotels en de parkeerplaats bij Eindhoven Airport geboekt.  Omdat we om 8 uur 's morgens zouden vertrekken en om 6 uur op het vliegveld moesten zijn.  Bij de parkeerplaatsen aangekomen bleek de code die we gekregen hadden niet geldig te zijn. We hebben toen eerst de bagage ingecheckt en gevraagd hoe dat nu precies zat met die verkeerde code. Het bleek dat we een ander parkeerterrein moesten hebben, iets verder weg. Dat bleek net om de hoek van de andere terreinen te liggen. Daarna verliep alles goed. Alleen zijn we een beetje gemakzuchtig geworden en hadden we de toilettas met een te grote fles en een schaar in de handbagage gestopt.  Die waren we dus kwijt.

In Fez scheen gelukkig een lekker zonnetje al was het wel aan de koude kant.  Het hotel is eenvoudig.  Alleen niet in het oude centrum maar in het nieuwe centrum. Maar voor nauwelijks een euro ben je bij een toegang van de Medina, de oude middeleeuwse stad. Daar hebben we wat rond gewandeld. In een mooi restaurant gegeten en tot slot op een pleintje een paar uur in een warm zonnetje gezeten.  De taxi's rijden hier alsof ze meedoen aan de rally van Parijs naar Dakar. Alleen dan de etappe door Fez. Hoe sneller hoe beter. En zoveel mogelijk inhalen.

Morgen gaan de oude stad eens goed bekijken. Er is genoeg te zien.

1. Marieke:
    8 februari 2018
    Mooie foto's! Toch even lekker de zon.