Chitwan derde dag

3 november 2009 - Chitwan National Park, Nepal

Chitwan 3 november

We zouden zowel 's morgens als s' middags op de olifant de jungle ingaan. Ondertussen zouden we ook nog een olifant in bad kunnen doen in de rivier. Dit zou een van de meest fantastische dagen worden in Chitwan.
's Morgens kwamen we geheel onverwachts in het bos een neushoorn met kalf tegen in het bos. Ze lagen nog te slapen. Ze waren echt heel dichtbij, slechts op 1 a 2 meter afstand van ons vandaan.Ze liepen eerst nog wat in de rondte voordat ze ervandoor gingen. Werkelijk ( ik begin in herhalingen te vervallen) prachtig om te zien.
Nadat we terug waren zijn we met zijn allen naar de rivier gegaan voor het olifantenbaden. Werkelijk leuk om te zien Joke, Karen en Anne op de rug van een dergelijk groot beest. Eerst werden ze nat gesproeid door de olifant, later ging hij liggen en konden ze hem wassen.Toen moesten ze er weer op klimmen en ging het hele zaakje aan land. Waar ik nog een paar foto's heb gemaakt. Dat olifanten wassen ging door zolang er toeristen waren, die dit wilden doen.

's Middags zijn we nog een keer met de olifant het bos ingegaan. Al snel zagen we de twee neushoorns van vanmorgen weer, alleen nu omringd door minstens tien olifanten met toeristen. Dit is toch lang niet zo leuk als een onverwachte ontmoeting in het bos. En we hadden weer geluk ook nu kwamen we een neushoorn tegen in het bos. Verder natuurlijk weer de nodige herten en apen. Alleen dat wordt wat gewoontjes na een ontmoeting met een neushoorn.

's Avonds ben ik met Karen en Anne nog naar het winkeltje gegaan waar we al eerder waren geweest om wat te kopen. We werden onthaald alsof we familie waren. We kregen thee en hadden het heel gezellig. Natuurlijk wordt het zo wel moeilijk om af te dingen, maar het waren ook zulke aardige mensen dat we dat niet erg meer vonden.