Chileens koken

16 februari 2017 - Viña del Mar, Chili

Vandaag hebben we een cursus chileens koken gedaan.  De Chileense keuken is erg goed. We hebben er al uitgebreid van genoten. Daarom was het ook tijd om zelf aan de slag te gaan.  Tijdens de freewalking tour in Valparaiso waren we er door de gids al op gewezen.  Er omdat we hier toch een aantal dagen moeten doorbrengen leek ons dat wel wat. We hadden gisteren geboekt voor de middag cursus.  We zouden om half vier worden opgehaald door Christine herkenbaar aan een rode pet bij een monument op het plein bij de haven. We waren er al eerder. Op de afgesproken tijd waren alleen wij en nog een jonge man aanwezig.  Iets later bleek dat de twee andere cursisten in het tegenover liggende cafe hadden gewacht.

Na kennis gemaakt te hebben moest er een keuze worden gemaakt welke gerechten de groep wilde maken. Daarna gingen we met zijn allen naar de markt om inkopen te doen.  Toen we alles hadden werd de reis vervolgd naar de kookgelegenheid.

Alles was inclusief. Zelfs de bus van en naar de markt.  We zouden een voorafje,  ceviche als voorgerecht, empenadas, en een typisch chileeens hoofdgerecht maken van vlees met diverse soorten groente maken. Met een vruchten salade als nagerecht . En natuurlijk Piscosour.  En met witte en rode wijn erbij.

We waren naast ons twee met iemand uit Canada en twee vrouwen uit Zwitserland. Het was erg gezellig en het eten was erg lekker. Na afloop zijn we met de twee Zwitserse vrouwen nog ergens koffie gaan  drinken. De recepten krijgen we nog per mail nagestuurd.