Naar Cartagena

18 februari 2019 - Cartagena, Colombia

We zouden om tien uur worden opgehaald door de taxi. Bij het ontbijt, waar we om half negen waren, werd ons medegedeeld dat de taxi om negen uur zou komen. Dit in verband met de laatste etappe van de Tour de Colombia. Het zou onderweg nogal druk zijn en er zou een andere route naar het vliegveld moeten worden genomen. Dat laatste klopte wel, het eerste niet. Wel was de andere weghelft helemaal afgesloten.  We zagen wel veel politie maar hebben niets van de wielrenners gezien. Ons viel wel op dat, op de toch drukke weg, met veel auto's,  fietsers en wandelaars zich gewoon tussen het autoverkeer verplaatsen.  Soms zelfs aan de linkerkant van de weg en zonder achterlicht in de tunnels . We waren al om tien uur op het vliegveld,  bijna sneller dan op de heenweg naar Medellin. Bij het inchecken bleek dat het vliegtuig niet zoals oorspronkelijk om drie minuten over een zou vertrekken maar pas om kwart voor twee. We hadden ons dus achteraf niet hoeven haasten.  Aan de andere kant was het wel erg attent van de taxichauffeur om ervoor te zorgen dat we in ieder geval op tijd op het vliegveld zouden zijn. En dat er door hen rekening werd gehouden met een reële kans op drukte en opstoppingen.

De vlucht verliep voorspoedig. Het enige incident was dat er een vrouw flauw viel in het gang pad. Gelukkig was er meteen hulp en bleek ze niets ernstigs te hebben.  Ze werd wel als eerste na de landing in Cartagena onder begeleiding uit het vliegtuig gehaald.

We voelen ons beiden al veel beter. We hebben nog even gezwommen in het zwembad van het hotel. En vanavond lekker gegeten. Voor woensdagavond om half tien , de enige tijd die deze week nog vrij was, hebben we tafel in een restaurant gereserveerd. Je moet voor dit restaurant minimaal een week vooraf reserveren. We hadden dus geluk dat er nog een tafel over was. Het was ons aangeraden door een stel Engelsen, die we ontmoet hadden in Salento.