Camper ophalen en eerste camperreis

30 april 2022 - Meningie, Australië

Vandaag hebben we onze camper opgehaald. Omdat we ons al online geregistreerd hadden verliep dit heel vlot.  Ze waren zeer behulpzaam en erg vriendelijk. De mevrouw achter de balie heeft ons nog geholpen met  de registratie voor de betaling van de tolwegen rond Melbourne. Ook konden we nog een keuze maken uit de restanten,  die vorige huurders van campers hadden achter gelaten. Zo hebben we ons voorzien van peper en zout, van olijfolie,  afvalzakjes, aluminiumfolie en vershoud folie. Heel goed dat dit niet wordt weggegooid. Vervolgens zijn we opzoek gegaan naar een supermarkt. Maar daar was of de parkeerplaats vol, of met een te lage doorgang, of een de verkeerde kant van de weg. Maar we hebben er uiteindelijk toch een gevonden.  En hebben na veel zoeken toch onze inkopen kunnen doen. Het is toch altijd weer wennen aan een vreemde supermarkt in een ander land. We hebben nog bij Anne geluncht. Anne en Paul hebben nog uitgebreid de camper bekeken. Zo hebben ze een idee hoe deze er van binnen uitziet. Ze willen zelf ook nog met Ben een camper huren en gaan rondreizen. Na ongeveer twee uur rijden kwamen we aan op een mooie camping , gelegen aan een meer. Eerst een biertje buiten om de eerste camperdag te vieren. Daarna hebben we nog eens  uitgebreid bekeken hoe alles werkt. Want al heb je vooraf alle instructie filmpjes bekeken. In de praktijk blijft het toch zoeken naar het juiste knopje.