Belize City

23 maart 2019 - Belize City, Belize

Vandaag voel ik me gelukkig al weer veel beter.  Het lijkt er op alsof het iets tijdelijks was. Iets wat mijn maag heeft geïrriteerd. Vanmorgen weer gewoon ontbeten met scrambled eggs en fruit. De bruine bonen, die je hier altijd bij het ontbijt krijgt heb ik maar niet opgegeten. Vandaag zijn we met het vliegtuig vanaf Guatemala City  naar Belize City gevlogen. Alleen niet rechtstreeks maar via San Salvador in El Salvador. Zijn we daar ook een keer geweest. Al is het maar drie kwartier.  We zitten in een soort B&B met een eenvoudige maar goede kamer. Dicht bij de kust. Wat ons hier opviel is dat wanneer de zeespiegel gaat stijgen als gevolg van het smelten van de  poolkappen ze hier grote problemen krijgen. Het land ligt minder dan één meter boven zee niveau. Wel valt op dat veel huizen op palen staan en dat de eventuele benedenwoning alleen gebruikt wordt als opslagruimte en parkeerplaats voor de auto. Dat is waarschijnlijk om schade aan het woongedeelte bij overstromingen als gevolg van orkanen tegen te gaan.