Barichara

10 februari 2019 - Barichara, Colombia

Barichara is een leuk koloniaal plaatsje. Nog geheel authentiek. Het is een van de plaatsen in Colombia,  waar seizoen 2019 van 'Wie is de Mol' is opgenomen. Ik heb vanmiddag de aflevering van afgelopen zaterdag zitten bekijken. Het is vreemd op dan de locaties en straten terug te zien, waar je een paar uur geleden bent geweest.

Vanmorgen hebben we heerlijk ontbeten in een bakkerij,  met heerlijke warme croissants. De kerk ging net uit, dus kwamen er verschillende mensen langs om broodjes te halen. Oude kromme vrouwtjes en mannen met cowboyhoeden. Vervolgens zijn we naar een uitzichtpunt gewandeld. Met een prachtig uitzicht over een grote diepe vallei.  Er vlogen veel gieren. Na navraag bij Mart tijdens onze lunch bleken het zwarte of raaf gieren te zijn. Toch handig zo'n deskundige achter de hand te hebben.  Boven aangekomen op de hoogste plek van het dorp bij een pleintje voor een kerk, stond er een jeep met achterin een koffiezetapparaat. Daar konden we niet langs. De koffie was erg lekker. Nog wat verder gewandeld en geluncht met heerlijke salades. En 's middags lekker langs het zwembad liggen lezen. Vanavond meer in het zelfde restaurant als gisteren gegeten. Het eten is er dan ook erg goed en smakelijk. Het zeg dit wel, wetende dat we het risico lopen dat we nog jaren moeten aanhoren dat het altijd over lekker eten gaat. Goed en lekker eten is nu eenmaal belangrijk voor ons.

1. Mariette:
    11 februari 2019
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen.
    En dan de foto,s er bij ,wat verrijken die het verhaal.
    Heel mooi, veel groeten,Mariette
  2. Wat een mooie foto van opa me Ben.:
    12 februari 2019
    Mooie foto’s en mee eens eten is heel belangrijk als je op reis bent👍