Valparaiso stad

11 februari 2017 - Valparaíso, Chili

Vandaag wat rondgelopen in de stad. En 's middags de freewalking tour van 15.00 uur gedaan. Valparaiso is gebouwd op een aantal bergtoppen en bergwanden rond een baai. Het is de belangrijkste havenstad van Chili. En staat bekend om zijn bont gekleurde huizen en zijn muurschilderingen. Dit was onze tweede freewalking tour gedurende onze reis. Anne had ze ons aanbevolen. Het idee komt uit Europa. Je betaald naargelang de tour je bevalt. Daarom doen de gidsen, vaak studenten, extra hun best. Ze zijn ook heel enthousiast. Tijdens de tour kwamen we er achter dat we in het beste deel van de stad zitten. Met de meeste restaurants en uitgaansgelegenheden. Vlakbij is een klein pleintje waar 's avonds vaak muziek wordt gemaakt. Ook hier zijn veel zwerfhonden. Ze zien er allemaal goed uit. De bewoners geven ze eten . Ze zijn dan ook erg rustig en liggen in een portiek of een hoekje te slapen. Komt er iemand langs, dan word er eens gekeken of hij of zij niet iets eetbaars bij zich heeft . Ze kunnen ook uitstekend omgaan met het verkeer. Na afloop nog een biertje gedronken. In wijnglazen. Op deze manier heb je zo een paar glazen op. Omdat we een appartement met keuken hebben, heeft Joke een keer zelf gekookt.  Door de straat loopt op dit moment een band. Zuid-Amerikaanse schetter muziek met veel koper en trommels. Het repertoire beperkt zich tot een of twee nummers . Zie het filmpje

1. Yvonne:
    12 februari 2017
    Mooie foto's, mooie graffiti kunst!
    Leuk om te zien! Hoop dat jullie weer met geld en paspoorten verder kunnen.
    Hier lekker winterweer, gisterochtend weer een laagje sneeuw!
    Groetjes
  2. Ans en Kees:
    13 februari 2017
    We zijn weekje weggeweest dus geen reaktie op je verjaardag dus alsnog VAN HARTE GEFELICITEERD pech met jullie beroving maar verder prachtige foto's groetjes