Pelikanen en een surfende hond

5 maart 2017 - Huanchaco, Peru

Vandaag zijn we naar Trujillo gegaan. Dat is in grootte derde stad van Peru. Het heeft een leuk centrum met oude koloniale gebouwen met bijzondere kleuren. We moesten er naar de bus terminal , om onze bus naar Chiclayo te boeken. Het lijkt er op dat dit een busterminal is van een maatschappij. Het lijkt wel een vliegveld. Er is een poort waar je door moet om naar de bus te gaan en waar je je ticket en je paspoort moet laten zien. Ook voor het boeken van een bus zijn paspoorten nodig. We zijn met de openbare bus naar Trujillo gegaan, 30 cent per persoon. Daarna een taxi naar het centrum voor nog geen twee euro. Daar hebben we wat rond gewandeld en koffie gedronken met chocolade taart. We hadden allebei moeite om het stuk taart op te eten, zo machtig en zo'n groot stuk was het. De taxi naar het busstation kostte 2 euro. Daarna zijn we weer met een taxi terug gegaan naar Huanchaco. Dit was een dure rit van maar liefst 5 euro voor een rit van 25 minuten. Het kost hier allemaal bijna niets.

In Huanchaco zijn we vanwege de hitte maar aan het bier gegaan. Je moet toch wat doen om af te koelen. Het is een opoffering maar het is nu eenmaal nodig om het hoofd koel te houden.
Op een terras op de tweede verdieping van het restaurant hadden we een goed uitzicht op het strand. We hebben genoten van het kijken naar een surfende hond. Hij liep telkens de zee in. Wanneer er een golf aan kwam draaide hij zich om en liet zich op het strand aan spoelen. Hij bleef dat maar herhalen. Prachtig om te zien.

Toen we naar het hotel liepen, zaten er op een muurtje twee aalscholvers. Even verderop zat er , op het strand tussen de mensen in , een bruine pelikaan. Die zijn ongeveer een tot anderhalve meter groot. Speciaal voor de kinderen uit Joke's klas een paar foto's met aalscholvers en de pelikaan . Bij het maken van de foto kwam ik toch te dicht bij de pelikaan en hij vloog weg, waarbij hij bijna de mensen op het strand raakte. Maar niemand die dat raar vind. Blijkbaar is dat hier heel gewoon. Terwijl het toch grote vogels zijn met een spanwijdte van bijna 2,50 meter.