Einde van een wereldreis

3 juli 2022 - Waalre, Nederland

Onze reis is voorbij. Het doel was Anne, Paul en natuurlijk Ben te bezoeken. Omdat we geen zin hadden om 24 uur in een vliegtuig te zitten hebben we een paar tussenstops ingelast. En zijn we via New York en Hawaï heengevlogen en via Dubai terug. En omdat we toch in Australië waren, wilden we dat ook zien en ervaren. Eenmaal in Australië werd de toegang tot Nieuw-Zeeland ook mogelijk en hebben dat ook maar even bezocht.

De vraag die opdoemt is natuurlijk wat vonden jullie het mooist. Dat was natuurlijk de kennismaking met onze nieuwe kleinzoon Ben. De rest is wat moeilijker.
 Veel heb ik ook al over geschreven.
Het was ook geen vakantie maar een soms vermoeiende reis.

Wel wil ik nog een paar opvallende dingen beschrijven die ik nog niet heb vermeld.
Zoals bijvoorbeeld dat in Amerika je min of meer verplicht bent om een fooi van minimaal 18% bovenop rekening in een restaurant te betalen.
Dat de Australiërs en Nieuw-Zeelanders heel vriendelijk en behulpzaam zijn. Dat het leven is er ook niet zo gehaast als in Nederland. En dat de afstanden er heel groot zijn. Men is ook heel trots op zijn land. Op alle Australische producten zie je de vermelding: Proudly made in Australia. Ook hebben ze er heel goede en sterke koffie. Wijn en bier zijn er duur. Wat ook opvalt en dat geldt ook voor Nieuw-Zeeland is dat men er omdat het winter is een dikkere jas en muts draagt. Maar dan wel boven een korte broek.

Tenslotte nog wat zinloze en onbelangrijke cijfers om aan te geven dat het een reis van extremen was. Dat realiseerde ik me ook pas later.

De totale reis duurde 89 dagen.
We hebben 20 keer gevlogen en in totaal 57340 km afgelegd. Rond de wereld tegen de tijdzones in zodat we nog een dag zijn kwijtgeraakt.
4 keer een camper gehuurd en twee keer een auto, daarmee hebben we 8122 km gereden.
We hebben 17 hotels en 22 campings gehad.

We zijn in het land geweest dat het verst van andere landen ligt. Nieuw-Zeeland ligt op  ruim 2000 km van Australië

En we zíjn in de stad geweest die het verst afligt van Waalre   namelijk Dunedin op het Zuid Eiland van Nieuw-Zeeland.  Dit ligt 18750 km van Waalre.

En dan heb ik het nog maar niet over onze C02 uitstoot en de slechte ecologische voetafdruk.

1. Yvonne:
    4 juli 2022
    Fijn dat jullie weer zo’n mooie ervaring rijker zijn!
    Welkom terug in ons Brabantse land!
    Groetjes,
    Yvonne
  2. Riet Stegehuis:
    5 juli 2022
    goed te hoeren dat jullie weer thuis zijn aangekomen.
    na deze wereld reis eerst maar even bijkomen ,
    Lucas zal blij zijn dat jullie er weer zijn en denken aan "zijn" vakantie met de Caravan samen met Opa en Oma.
    ik verheug mij op een weerzien.
    Over een paar dagen vertrek ik naar Berlijn , ik verheug mij erop.
    ik hoop dat jullie het huis weer gevonden hebben zoals je het achter gelaten hebt en geniet van een weerzien met allen die zoet in Europa gebleven zijn.
    tot gauw groetjes Riet
  3. Ans en Kees:
    11 juli 2022
    Welkom in Nederland zal afkicken worden van zo’n geweldige reis en prachtige foto’s we spreken elkaar binnenkort,groetjes